lördag 18 maj 2013

.l.å.n.G.p.a.S.s.

I dagens upplägg stod långpass - 28k. Kändes bra innan att inte behöva springa lika långt långpass som förra helgen. Jag var väldigt optimistisk gällande mitt knä och var inställd på att inte känna av det alls. Tji fick jag. Kombinationen asfalt och mina lätta Adios är tydligen inte ett vinnande recept i dagsläget men jag kände att jag ville testa dem för att se om de kan tänkas vara mina Maraskor.

Jag kände tidigt att det skulle bli tufft med värmen - den har kommit så fort att jag inte har hunnit vänja mig vid den ännu - vilket gör det ännu viktigare att utsätta mig för den. Sprang en vända där jag valde att ta en viss sträcka två gånger för att få känna på en lång tuff backe två gånger - försöker bygga så mycket pannben jag kan. Knäet gav sig tillkänna redan efter några kilometer och det oroade mig. Lyckligtvis gjorde det aldrig ont och det kändes inte hela tiden. Sista kilometrarna kände jag inte av mitt knä alls och det kändes bra. 

Tufft pass i värmen där jag fick kämpa ordentligt men jag njöt av att springa. Hade mitt vätskebälte med mig men jag kände att jag gärna hade haft mer vätska. Jag svettas väldigt mycket om min kropp kräver mycket vätska - även det tar jag med mig inför framtiden och då framförallt maran. Om det blir varmt på tävlingsdagen måste jag ta mig tid att dricka massor! 

Känslan är att formen är helt borta - den fina form jag hade för en månad sen. Men maran ska jag fixa sen får jag bara sänka kraven lite. Förhoppningsvis hittar formen tillbaka eller åtminstone blir benen lite piggare när jag nu börjar trappa ner på träningen ytterligare. 


Inga kommentarer: