torsdag 16 maj 2013

.k.O.r.t.a.

Annorlunda torsdag - till dagens barngympa hade jag plockat med mig utomhuskläder. Lämnade barnet och sprang ut och sprang. Jag har känslan av att jag springer mer avslappnat utomhus än inne på bandet   - att vädret ute var underbart gjorde inte det hela sämre. 

Först en lång uppvärmning på 3k innan jag kommit till min fina grusväg där jag tänkte köra lite kortare intervaller. Långa intervaller vågar jag mig inte på ännu utan nöjer mig med lite kortare så jag bara får känna på lite tempo. Kändes bra i knäet hela tiden och det är jag glad över - hade bestämt mig innan för att bara köra 10st fyrahundringar och 10 blev det. Helt lagom var det idag och jag ska försöka att fortsätta vara snäll mot min kropp ända fram till maran. 

Kroppen känns fortfarande seg men det kan även bero på att jag plågat benen ganska hårt i gymmet. Ska försöka ligga i och låta dem jobba ordentligt en vecka till för att under sista veckan ta det riktigt lugnt. Maran känns nära och det börjar kännas rimligt men formen det känns långt långt borta.


Efter löpturen blev det ett 45 minuters pass för biceps och axlar i gymmet - kändes gött. Skönt att få tid för dem också emellanåt. Imorgon blir det löpvila hade jag tänkt - om inget oförutsett hänt och jag får stuva om i min planering.

Inga kommentarer: