tisdag 21 maj 2013

s.n.A.b.B.d.I.s.T.a.n.S.

Vet inte om jag kan kalla dagens pass för snabbdistans för det var tungt! Gick inte snabbt som jag önskade men däremot så kändes knäet noll, nada, inget och det gillas massor.

På fötterna var även denna dag mina nya Boston - skorna ska testas och slitas och som det känns idag så kommer de att sitta på mina fötter när jag springer i Stockholm. Gillar dem och inser att jag i dagsläget behöver en lite mer ombonad sko när jag ska springa så långt.

Planen var 3k upp 7k snabb och 3k ned. Idag blev det inte som jag planerat - jag hade tänkt springa på morgonen men tog mig inte upp och ångesten kröp på när jag väl gick upp eftersom jag har en hel del annat som jag tänkt att göra idag. Så fort jag kom hem från jobbet åkte kläderna på och jag hoppade på bandet. Redan på uppvärmningen kändes det lite tungt och jag var glad när min uppvärmning var klar så jag fick lite förändring. Ökade upp till speed 14 och kämpade på. Kilometrarna gick inte så fort som jag ville och jag fick slita ganska tidigt... 

När det var drygt 3k kvar började jag förhandla med mig själv - jag var galet trött och valde att korta ner  tempoökningen till 6k. Riktigt trött när jag sänkte hastigheten och joggade ner - nedjoggen blev 4k istället för tänkta 3. 

Riktigt nervös är jag inför Maran då det känns som att formen är långt borta - håller mina tummar för att den ska hitta mig! Har inte någon aning om vart jag står och hur det kommer att gå - en Mara är ganska långt. Fortsätter att hålla mig till planen och hoppas att det kommer att ge resultat.

Inga kommentarer: