söndag 12 maj 2013

S.ö.n.D.a.G.E.n.S.

En annorlunda söndag. Dags för nypremiär av Koppartrampet här i byn - ett cykellopp där sambon bestämde sig nu på morgonen att han skulle springa. De vanliga rutinerna kom av sig - men det var det värt, jätteroligt att få se honom ställa upp i ett motionslopp. 

Väl vid start blev även jag sugen men med mitt knä var det inte att tänka på. Men målet blir att skaffa cykel och ställa upp nästa år. 

Efter starten hoppade jag in i bilen och åkte ner till vårt fina Elljusspår. Tänkta utnyttja tiden till att springa lite - under förutsättning att det kändes bra. Hade förhoppningar om att det skulle gå bra då mitt knä verkar gilla att springa på mjukt underlag.

Värmde upp 1 varv och sedan var det lite fartlek. Försökte öka tempot och springa på lite 3 lyktstolpar och tog det sedan lite lugnare 2 lyktstolpar. Det kändes förvånansvärt bra och jag kände mig galet nöjd - kul att bara springa ibland. Sprang utan Garmin då sambon lånade den när han cyklade. Sprang på och körde fartlek tre varv på banan och varvade sedan ner en liten bit. Totalt blev det 11k som kändes riktigt bra. 

Senare på eftermiddagen blev det benträning på gymmet eller i dess gruppträningssal. Mosade ur dem så gott jag kunde under 45 minuter och det kändes bra. Rundade av med 15 minuter stretsch!

Inga kommentarer: