lördag 11 maj 2013

K.n.ä.e.T.

Har bestämt mig för att ont med ont skall fördrivas. Sprang en längre vända i torsdags och när jag vaknade på fredagen mådde knäet mindre bra. Lika dåligt som det mådde för ca 3 veckor sedan och det gillades inte.

Bestämde mig igår för att benen skall piskas och nu ska de bli riktigt starka! Var med sambon och kompis till gymmet igår och mosade ben i ca 90 minuter - kändes bra att ge dem lite stryk. Fokus ligger på framsida lår men hela benen ska tränas så de blir grymt starka och orkar springa så mycket som jag vill!

Knäet mådde bättre men lite halvtaskigt idag, hade förhoppning om att få till ett kort pass men var lite tveksam. Första minuterna var lite tuffa men sedan vaknade kroppen till och det kändes riktigt bra. Kroppen jobbade som jag ville och de sista kilometerna kändes det som det ska - jag glömde bort att tänka på mitt knä och kunde springa helt avslappnat. Bästa passet på länge - kändes helt underbart och den känslan kommer jag att ta med mig! 16 sköna kilometer i terräng!

Inga kommentarer: