onsdag 8 maj 2013

a.L.t.e.R.n.A.t.i.v.T.

Onsdag och enbart alternativ träning idag. Började med bragden att låsa in mina skåpnycklar i skåpet... Lyckligtvis har jag snälla arbetskamrater då en av dem snällt åkte hem och hämtade sin bultsax till mig så jag kunde öppna låset.

Dagens träning bestod av 45 Zumba, något jag är galet dålig på. Min kropp är stel och jag har svårt för att röra mig sådär mjukt man ska när man svänger på höfterna. Men jag redan funnit mig i att jag är galet dålig på det och gör det bästa av situationen. Efter Zumban hade jag tänkt köra styrka på gymmet men planerad om efter låsmissödet.

Dagens andra pass - styrkan valde jag att köra hemma istället. Benen fick sig en omgång och så även mina höfter, magen och armarna. 45 blandad styrka där kroppen fick jobba ordentligt. 

En fin dag med bra alternativträning. Mer sådant - mycket mer sådant framöver.

Inga kommentarer: