tisdag 7 maj 2013

.t.i.s.D.a.G.

Önskar att jag kunde säga att jag har klarat av ännu en tuff tisdag men tyvärr så har jag inte gjort det. Valde att ta sovmorgon idag då jag visste att jag hade barnvakt på kvällen - nu när sommarvärmen eller åtminstone den riktiga våren har hittat hit så kunde jag inte motstå möjligheten att springa ute.

Dagens pass blev intervaller. Inte så tuffa som mina tisdagsintervaller brukar vara men mina ben var trötta och fulla med träningsvärk efter söndagens benstyrkepass. Körde då min löpstyrka - som jag slarvat med senaste veckorna och den satt där den skulle! Lår och ben ömmar vilket jag gillar för då har det gett något. Men tempot på intervallerna blev inte jättehögt - lyckligtvis kunde jag idag ta det ganska bra. 

Istället för att känna mig besviken var jag glad över att jag fick springa, jag kunde springa utan att ha ont även om knäet kändes av ibland. Körde på utan att slänga en endaste blick på Garmin och körde efter hur kroppen kändes. 

Blandade intervaller som jag är galet glad över att jag klarat av idag. Fint pass som jag lägger till i träningsdagboken. Imorgon väntar mera löpstyrka - passet som jag tror är kärnan till en frisk och löpstark kropp! Hoppas nu att jag en gång för alla får rutin på alternativträningen!


Inga kommentarer: