fredag 3 maj 2013

l.Y.c.k.a.

I ursprungsplanen var tävlingspremiär inplanerad imorgon men bestämde mig idag för att planera om. Vågar inte riskera mitt knä - jag känner mig såpass väl att jag vet att jag på tävling inte kan ge mindre än 100 % - kosta vad det kosta vill. Att tävla med ett opålitligt knä kändes därför inte så smart - tror det kan kosta mer än det smakar.

Hade tur idag att pappa var hemma och tog hand om Nell när jag kom från jobbet och jag passade då att ta en löptur utomhus! Planen var att testa på benen lite och köra lite intervaller - under förutsättning att det kändes bra.

Sprang ut på skogen och bestämde mig för att köra 700 - ingar, inte för tufft så här första riktiga passet på ett par veckor. Känslan i knäet var bra under mina intervaller, inbillar mig att det är bättre när jag springer fort och att jag troligen springer mer ordentligt då. Den väg jag sprang mina intervaller på lutade lite så varannan gick lätt nedför och intervallerna tillbaka lätt uppför - vilket ses på tiderna.

Kändes riktigt tungt men jag kände mig lycklig - skönt att få springa ordentligt. Blev stressad av att kolla på klockan så valde att inte kika på den utan bara starta och stoppa den. Försökte att springa på känsla istället - det skulle vara tungt men inte för tungt. Mellan intervallerna testade jag även att köra ståvila där jag vilade till pulsen gått ner något - mellan några intervaller passade jag på att stretcha lite snabbt.  Ett härligt pass som jag är riktigt nöjd med - nu ska jag bara hålla mig till planen. Träna mer alternativt, stretcha och enbart springa de pass jag prioriterar högst fram till maran.

Inga kommentarer: