onsdag 1 maj 2013

s.T.a.t.U.s.

Bloggar inte så mycket för tillfället då det inte är lika roligt nu när knäet inte är helt hundra och jag inte kan träna som jag vill!

Ska försöka skriva lite, för min egen skull - för att ha detta att titta tillbaka på senare om det skulle behövas. Besöket hos sjukgymnasten visade att det inte var några större fel. Knäet var lite svullet men inte fel i korsband, ledband eller menisk. Troligen smällarna från innebandyträningen som gjort sitt - slut med innebandy för denna säsong.

Har tränat lite lugnt senaste veckan och försökt känna mig för. I tisdags var det ett pass på bandet på Värket - ökade hastigheten successivt och försökte njuta av att springa på lite. Lite tempo önskas - är livrädd att jag tappat all fart men nu ska jag försöka ösa på lite emellanåt. Efter passet var det ett pass till massören - skönt att få benen genomknådade - gick bättre än jag hoppats på.

Imorse - en ledig onsdag passade jag på att lägga in ett långpass. Trött i lår och rumpa efter massagen och det kändes. Fick stanna och stretcha ordentligt med jämna mellanrum men knäet kändes bättre än på länge - det går bättre att springa ute än inne! Blev idag 35k - galet nöjd. Ska fira med att ge mina ben löpvila imorgon!

Ska nu försöka fokusera på de viktiga passen och få till dem efter min situation - jag ska inte springa som en galning om det inte känns bra MEN jag ska köra mina kvalitetspass eller försöka i af och skala bort distans till förmån för vila! Nu håller vi tummarna för att detta går vägen.

Till detta kommer även lite extra stretch och benträning!

Inga kommentarer: