tisdag 23 april 2013

f.r.Å.n.V.a.r.O.

Har varit lätt frånvarande härifrån några dagar - denna gång ett medvetet val från min sida. Mitt älskade knä har fortsatt att ömma. Det känns efter att jag suttit still och reser mig upp för att gå. När kroppen blivit varm försvinner det ömma och allt känns bra. Har spekulerat fram och tillbaka i vad det kan vara men tycker inte att någon beskrivning känns klockren. Jag har däremot varit duktig nog att boka tid hos en sjukgymnast för att försöka komma tillrätta med problemet - Maran närmar sig med stormsteg och jag vill inte förvärra det hela. 

Sprang långpass i lördags och det gick jättebra, knäet gjorde inte ont alls men det bråkade lite med mig söndags, valde då att ha helvila den dagen.

Igår - måndags hade jag löpvila men körde Funktionell Träning, lite benstyrka och mycket stretch. 

Idag testade jag att springa 6k och det ömmade lite första kilometern sen kändes det kalasbra. Lite styrka efter det och jag känner inte något alls när jag gör diverse benövningar som även inkluderar hopp. Avslutade med en foamroller och stretch.

En kort och snabb update - förhoppningsvis kan jag återkomma imorgon - lite gladare och hoppfullare!

Inga kommentarer: