tisdag 14 maj 2013

t.U.f.F. t.i.S.d.A.G.

Vad som är tufft är relativt och det som jag idag kallar för tufft hade jag inte kallat för tufft för några veckor sedan!

Vaknade imorse och benet kändes riktigt bra - har gått och känt mig för hela dagen men knäet har inte spökat med mig alls och det gillar jag. Valde att lägga dagens pass på kvällen - ville hinna känna efter under dagen hur statusen på benet var... Är nämligen rädd att jag ska bli för ivrig och det kan straffa sig.

Blev inte det pass jag planerat men det blev ett bra pass. Valde idag att köra på lutning 2 på bandet - ska testa ett tag och se hur det känns i kroppen. Värmde upp i 2k - allt för att benen skulle få vakna till liv. Fartfyllda intervaller kändes inte riktigt rätt utan jag valde att under två kilometer successivt öka tempot på bandet från 12 till 14 - så benen skulle hinna vänja sig vid tempoökningen - är galet försiktigt nu. 

Planen var att springa 7k på speed 14 men jag kände efter 6k att mitt högra ben började bli trött och valde då att sakta in och jogga ner under 1k. Idag var det tungt att springa med lite tempo men det tar jag för knäet kändes kanon! Bästa passet på länge och jag är riktigt riktigt lycklig. Gick med glädje av tidigare än jag tänkt då jag var så nöjd över att kunna springa så länge utan känningar. Bra dag.

Avslutade med 45 benträning på gymmet. Vaderna höll nästa på att krampa när jag gjorde tåhävningar och jag öste på friskt med vikt på benpressarna. Grymt benpass och det gillas!

En riktigt bra träningsdag - eller bra dag överlag. Har återupptagit kampen mot sockret då jag slarvat länge - blir ofta så när inte träning flyter som den ska. När rutinerna avbryts skiter jag lätt i allt och blir slapp - äter för mycket godis och glass. Nu är det bra och mycket mat fram till maran - kroppen ska få bra bränsle istället för skit!

Inga kommentarer: