fredag 14 juni 2013

f.r.e.D.a.g.s.f.Y.s.

Fredag - fullt ös hela dagen, på ett positivt sätt. Började dagen tidigt på jobbet och åkte sedan och firade min kusin som slutade 9:an - minsta kusinen börjar bli så stor!

Planen var att sedan bege mig ut på en löptur - men åska och spöregn ändrade mina planer. Passet flyttades in på gymmet. Planen var att gå på känsla och köra på så länge det kändes bra - men inte för långt så klart.

Värmde upp 1k och ökade sedan på hastigheten till 14.5 - inte jättesnabbt men pulsen steg lite. Sprang på den hastigheten i 600m och sänkte sedan till 12 och sprang på den i 400m. Detta upplägg körde jag totalt 17ggr och kroppen svarade bra. Jag kände mig pigg och stark genom hela passet - törstig på slutet då jag drack lite medan jag sprang. Hade klarat fler men detta kändes tillräckligt för idag. Ett riktigt bra första kvalitetspass efter Maran. Nu är jag på G igen med en pigg, stark och återhämtad kropp! Loggar 19 fina kilometer i min träningskalender.

Fina skogen byttes mot gymmet - men idag var det ett bra val!

Inga kommentarer: