tisdag 18 juni 2013

.i.n.T.e.r.V.a.L.L.e.R.

Äntligen - idag har pulsen återigen fått åka berg - och dalbana, benen har slitit och så har även huvudet fått göra.



Dottern var på fotbollsskola och jag fick en möjlighet att lägga ett kvalitetspass på kvällen - ute i solen vilket var helt underbart. Planen var en riktig uppvärmning och sedan köra 3 minuters intervaller. Tempoökning skulle ske men för att orka många så skulle tempot kännas helt hanterbart.

Vädret var helt underbart och kroppen kändes pigg när jag värmde upp. Det är jobbigt mentalt att veta att ett jobbigt pass med många intervaller ligger framför men även det är det bra att jag jobbar med. Värmde upp ca 3k sedan började jag med mina intervaller - valde idag att inte titta på klockan och vilket tempo jag höll utan försökte att lyssna på kroppen istället. Mitt vänstra lår ömmar lite i framsidan och jag är lite osäker på vad det är - ska försöka ha lite extra koll på det ett tag framöver, förhoppningsvis ger det med sig om jag börjar träna smart igen. Mer alternativträning - svårt att komma in i rutiner igen efter maran.

Många intervaller blev det och den vägen jag valde att springa innebar att ett gäng av dem gick i en lång och brant backe vilket var medvetet  -kroppen måste vänjas vid backar inför sensommarens mål...
Fint pass på totalt 18k - lyx att kunna springa det en tisdag!

Inga kommentarer: