söndag 9 juni 2013

k.o.r.T. l.Å.n.g.P.a.S.s.

Dagen började riktigt bra - efter frukost och regnskurar var det dags för det planerade korta långpasset. Efter alla asfaltsmil har jag längtat väldigt mycket efter skogen och försöker att lägga så många pass jag kan där - dvs. pass när jag har barnvakt och kan springa ute där jag vill.

Lite seg i kroppen idag när jag sprang ut, jag hade inte någon aning om hur det skulle kännas efter den jobbiga turen jag hade i fredags. Lyckligtvis var kroppen med på noterna denna dag och svarade fint. Jag sprang väldigt lugnt och fokuserade på att njuta - kroppen fick kämpa på i ett behagligt tempo. Sprang upp mot Finngruvorna men vek efter en bit av och sprang ut på Bergslagsleden. Premiär för just den sträckan för detta året - sent ute i år. Skönt att få utmanas lite med ojämnheter i mark, stenar, rötter och spångar. 

Försökte inledningsvis hålla mig hyfsat ren och torr men insåg efter ett tag att det var lönlöst. Det var lerigt och jag blev lerig. När den första leran spred sig över mina ben släppte det och jag njöt av att springa och bli skitig. 

Ett underbart pass i behagligt tempo på fina stigar och grusvägar klarades av med en kropp som åter kändes riktigt fräsch - tack kroppen! 


Inga kommentarer: