måndag 24 juni 2013

t.U.s.i.N.g.a.r.

Fin måndag, träningsmässigt. Dagen började med att klockan ställdes om och det planerade morgonpasset uteblev. Har svårt att ta mig upp tidigt, får ta nya seriösa tag efter semestern.

På eftermiddagen hade jag tur och mamma hämtade Bus på fritids, det innebar att mitt planerade pass kunde genomföras på eftermiddagen innan mitt pass. Idag stod det 6 st tusingar på schemat - lagom många när jag inte kört dem på ett tag. Lutning 1 - kändes lagom när det var intervalldags. Värmde upp 1k - i kortaste laget men jag var ivrig och ville klämma av mina intervaller. 

Första tusingen var tuffast, inte helt otippat då jag under den vande mig vid farten och fick upp tempot i koroppen igen. Resterande intervaller gick bra och kontrollerat, skön känsla att kroppen behärskade dem utan problem. Lite självförtroende återvänder till kroppen. 6 sköna intervaller och totalt 10k löpning. 

Efter löpningen blev det mitt Pulspass - kroppen fick sig även här en riktigt genomkörare. Jag gillar det passet skarpt. Nedan kommer en bild på mitt senaste inköp som jag hoppas kunna använda flitigt under semestern.


Inga kommentarer: