onsdag 26 juni 2013

u.P.P.å.N.e.R.

Fina onsdag med cykelträning för N - första gången på nya cykeln. För mig stod ett backpass på schemat - inte det första men inte heller det sista.

Hade bestämt en backe jag skulle springa i men fick besked strax innan cykelträningen att de bytt plats för dagens pass, fick då tänka om och mitt val föll på en lite kortare backe som jag sprang mycket i tidigare. Intervallen blev betydligt kortare än vad jag tänkt - drygt 130m men omväxling förnöjer - eller jag hoppas i alla fall att kroppen gillar lite variation. 

Hade inte bestämt ett visst antal utan tiden fick bli mitt riktmärke denna gång. Jag hade drygt 35min till mitt förfogande i backen innan jag var tvungen att ge mig tillbaka till cykelträningen. På dessa minuter hann jag kuta upp för backen cirka 25 gånger. Är för slö för att räkna, det känns inte jätteviktigt. Viktigt är däremot känslan som var god. Kroppen kändes återigen pigg och stark! Underbart att kuta upp och jogga ner och gång på gång känna mig pigg och alert i kropp. 

Skärmdump över pulsen och dess svängningar under dagens pass! Idag tackar jag min pigga och starka kropp som gav mig detta pass - löpning när den är som underbarast. Ett tack ger jag även till den underbara kvinna jag mötte i backen ett par gånger med sin hund och som berömde mig för jag var så duktig - det ger energi!

Än bättre blev dagen när dessa godingar väntade i min brevlåda när jag kom hem... Blir definitivt till att testa dessa i helg!

Inga kommentarer: