fredag 26 juli 2013

v.E.c.K.a.n.S.

Denna vecka har gått fort - men jag gillar det eftersom jag har spenderat veckan på bästa tänkbara sätt. Solat, sprungit och umgåtts med min lilla fina familj - bättre kan det inte bli.

Måndagen bjöd på backintervaller - sprang bort till backen som ligger mitt i skogen - den som jag älskar att springa i. Förra gången jag var där körde jag 11st intervaller, denna dag var jag inställd på att springa 15. Någonstans måste jag räknat fel för jag räknade till 15 men det var "bara" 14 som blev gjorda... Hur som helst så är jag nöjd med de jag fick gjort för det kändes bra och jag är nöjd med att trappa upp antalet så benen får kämpa lite.

Tisdagen ville dottern med ut på cykel när jag skulle springa - mitt pass lades upp efter de förutsättningarna. Istället för ett längre distanspass så blev det ett snabbdistanspass. Totalt 10k i bra tempo, eller ett tempo som jag är nöjd med. Plus i kanten till att jag genomförde ett snabbdistanspass eftersom det sker för sällan samt att jag med mig hade det finaste sällskapet! Underbart att kunna kuta på med dottern bredvid - nya cykeln hon fått har gjort susen!

Onsdag - Furuvik med familjen och även en vilodag.

Torsdag dags för långpass igen. Sprang samma vända som sist och jag gillade den förut men nu gillar jag den ännu mer. Fin vända där jag slipper trafiken och får springa i min egen lilla värld till stor del. Väldigt kuperad och det är så jag vill ha det - benen får jobba lite extra och höstens planerade lopp är kuperade.

Idag fredag var det supertusingar igen. 10*(100m + 200m + 300m +400m) Jobbigt i början - troligen för att kroppen inte var helt vaken samt att jag åt frukost ca en kvart innan jag sprang ut. Intervallerna genomfördes och med det är jag nöjd. Veckans planerade pass är genomförda och nu återstår bara bonuspass - pass där jag springer precis som jag känner för!

Inga kommentarer: