onsdag 21 augusti 2013

f.ö.r.K.y.l.d.

I söndags kom de små tecknen som visade att en förkylning var på G. Jag hoppades att jag skulle slippa undan men det gjorde jag tyvärr inte. Idag - onsdag är jag fortfarande snorig men jag känner mig nu riktigt fräsch i förhållande till hur jag mådde i måndags.

Säsongspremiär för cykelträning - för Nellan. Jag hade med mig träningskläder och min nya kompis - Garmin 910 XT. Vi jobbar på att lära känna varandra men jag tror att vi kommer att bli riktigt bra vänner, bara jag ger det lite tid. Idag lyckades jag få till import av träningen och är galet nöjd med det. 

Idag blev det 5 lugna 4 - minutersintervaller. Tempot var inte viktigt utan jag försökte att gå på känsla. Det fick helt enkelt inte bli för ansträngande. Jag tittade på klockan så lite som möjligt för att inte bli stressad - det känns onödigt när kroppen inte är 100 procent frisk. Jag njöt av mina intervaller och av att springa. Konstaterade återigen att jag älskar att springa - det är så underbart.

Avslutade med att köra 10 min armhävningar, planka och rygglyft. Förra veckan gick min utmaning åt skogen men denna vecka är jag på G - idag är ställningen 7 av 10. 


Inga kommentarer: