torsdag 22 augusti 2013

s.n.a.R.t. S.å.

Kroppen börjar bli piggare men jag är ännu inte helt frisk. Känner mig allt bättre och i min kropp börjar en längtan efter att springa fort infinna sig.

Efter jobbet idag åkte löpkläderna på och jag var laddad för ett snabbdistanspass. Dottern cyklade med och det var bra eftersom jag anpassade distans efter henne och därmed inte kunde bli för ivrig innan kroppen piggnat till sig helt. 

Passet blev totalt 8.5k - av dessa var 1:a kilometern och de sista 500m lugna. Däremellan ökade jag tempot och sprang på. Som så ofta numer låter jag inte klockan stressa mig utan jag försöker hitta ett lagom jobbigt tempo och sedan hålla det. Som alltid utmanande och som alltid är känslan efteråt helt underbar. Totalt blev det idag 7k snabbdistans i 4.11 tempo, inte helt illa för en kropp som ännu inte är helt hundra. Börjar gilla snabbdistanspass alltmer, fler sådana kommer det garanterat att bli framöver.


Inga kommentarer: