söndag 25 augusti 2013

h.e.L.g.e.n.s.

En riktigt fin träningshelg. I fredags gick jag upp tidigt och körde backintervaller i samma backe som jag var fredagen innan - fin start på helgen!

På lördagen väntade poolspel med dottern - gick upp t.i.d.i.g.t och sprang 15k distans innan vi åkte.

Idag var det dags för veckans långpass och det sista långa långpasset innan Lidingö. Valde även idag att gå upp i god tid för att hinna med allt som var planerat för denna dag. Lycklig över att kunna ta på mig korta tights och linne fortfarande när jag springer ute. Planen var 30k och att dessa även skulle genomföras i hyfsat tempo. 

Körde de första 8 kilometerna i godkänt tempo - men det var ganska tufft och det förvånar mig inte eftersom jag fortfarande är snorig. Vågade inte pressa på för mycket - måste vara rädd om kroppen. Löpningen mellan 12-18k var magisk. Benen trummade på och jag kände mig grymt stark. Känslan fanns där, känslan som alla löpare längtar efter - "runners high". Underbart var det och det var den känslan som fick mig att kämpa på när det kändes tufft och jobbigt. 

Landade hemma efter precis 30k och jag var riktigt nöjd med mig själv. 


Inga kommentarer: