tisdag 27 augusti 2013

K.o.r.T. o.c.H. s.N.a.B.B.t.

Den tidiga morgonen kom ifatt mig under eftermiddagen. Jag blev riktigt trött och försökte få huvudet att piggna till med lite extra mellis och en kall Celsius men det gick sådär. Direkt efter jobbet åkte jag till frissan som klippte av några slitna centimeter - skönt att ha fått det avklarat. 

Pappa hängde med oss hem och jag passade då på att få till ett kort och snabbt kvällspass. Hela dagen har jag gått och laddat för detta pass - jag har blivit helt såld på tempopass. Älskar att driva på och känslan av att få springa fort. Idag gick det aningen tungt men jag är fortfarande förkyld så det tar jag. En annan anledning är troligen den att jag tränar ganska mycket för närvarande. Planen är att klämma in mycket tempo i veckorna - jag älskar tempo och hoppas på att det kommer att gynna mig i höstens lopp. 

Dagens pass var en kortare historia. Totalt 6.5k - varav 5 av dem var snabbdistans. Tempot var bättre än vad det kändes - 4.03 - i snitt. Det är jag riktigt nöjd med! Känns skönt att få bekräftelse på att benen har lite snabbhet i sig. 


Inga kommentarer: