onsdag 28 augusti 2013

m.o.R.g.O.n.p.A.S.s.

Klockan ringde tidigt och jag funderade några minuter på om jag skulle gå upp och träna eller om jag skulle unna mig att ställa fram klockan och sova vidare ett tag till. Låg och velade i sängen drygt tio minuter sen tog jag mitt förnuft till fånga och gick upp, även om det inte var enkelt.

Denna morgon var annorlunda än gårdagens jag började med 6k lugn löpning. Skönt att ibland springa lite kortare pass och på morgonen passar det perfekt. Efter löpningen var kroppen varm och då var det dags för del två av morgonens träningspass - tabataintervaller.

Gillar dessa intervaller - passar mitt tankesätt. Jag jobbar hårt några sekunder och sedan får jag vila, min hjärna är lättlurad och tycker att det är toppen. Planen var 20 minuter och jag hann då med 5 olika tabator. Den första blir lite speciell eftersom jag valt att köra armhävningar då, har blivit svag under sommaren. Förut klarade jag över 30 men det gör jag knappast nu! Jag gör hellre färre på tå än många på knä så dagens serie blev: 10, 10, 10, 8, 8, 8, 8, 7 = totalt 69 armhävningar. Övning två var plankan, tre var sumoböj med viktplatta, fyra var tåhävningar och den femte och sista var jägarvila.

Nöjd tjej efter det passet - skönt att få till roliga pass även på morgonen, att det är effektivt gör inte saken sämre. Planen är att snart kasta in burpees i detta pass men jag drar mig för det då jag tycker att de är grymt jobbiga.


Inga kommentarer: