måndag 23 september 2013

H.e.L.g.e.n.S.


En helg som gått i kärlekens tecken är nu över. I fredags gav jag mig ut på en löptur så fort jag kom hem från jobbet. Anade att det skulle bli helgens enda chans att få till mitt sista långpass innan Lidingö. 
Ett lagom långt långpass på 18 skulle springa och jag klämde av det med en halvseg kropp.

Åkte sedan ner till helgens festlokal och började förbereda tillsammans med brudparet och ett gäng vänner till dem. Hemma var vi först klockan elva och jag var nöjd över att jag fått till ett långpass innan.

På lördagen ringde klockan tidigt, en kortis på 5k hann jag klämma in sedan var det bröllop för hela slanten. Fixa hår och naglar, göra klart presenten och hämta den vackra brudbuketten vid blomsteraffären. 

Upp till kyrkan och bröllop - galet vackert. 
Prästen är inte min favorit men det gör inte något eftersom brudparet strålade, som pricken över i:et sjöng dessutom bruden en sång till brudgummen - blödig som jag är så grät jag mycket.

Ner och förbereda fest med toastmastern medan brudföljet var på fotografering. 
Skålade i champagne.
Åt bröllops middag.
Dansade.
Lyssnade på tal och sånger.
Hade det bra.
Sa hejdå till brudparet som drog på bröllopsresa. 
Diskade och röjde lite.
Hemma klockan fyra.
Upp igen klockan åtta.
Röja ur festlokalen. 

Dog i soffan ett tag. 
Skjutsade dottern på kalas - joggade en kortis.
Söndag 20.30 somnade.

Vaknad måndag - förkyld. 
Nej - en vecka till Lidingö.
Vilar.
Dricker häxbrygder och diverse annat.
Vilar lite till.

Inga kommentarer: