tisdag 10 september 2013

l.Y.c.k.A.

Lycka är att få till fina intervaller, framförallt eftersom senaste passet med längre intervaller var en mindre katastrof. Självförtroendet var inte på bott, men långt från topp och jag fasade för passet innan.

Började med en lugn kilometer för att värma upp. Passet var på bandet på gymmet och upplägget var tusingar. Hur många det skulle bli berodde på känslan och tiden - efter mitt löppass väntade ett pass som jag skulle instruera. Tusing nummer ett gick ok och så även den andra, när den tredje kom började kroppen bli varm och det kändes lättare - som det brukar kännas. Mitt mål var minst 6 stycken intervaller med bra känsla. Känslan höll i sig genom hela serien och det kändes bra! 

Hade "bara" lutning 0.5 på bandet, hastigheten var 15.5 - lagom snabbt anser jag numera och mellanjoggen var 300m. Totalt landade passet på 7 st tusingar - bra känsla och en nöjd tjej som gick av bandet. På fötterna satt dessa fina skor - nya i samlingen och de premiäranvändes idag med betyget MVG.

Underbara Adidas Adizero Adios - sitter som en smäck på mina fötter!

Efter mitt löppass hade jag planerat in 25 min återhämtning innan det var dags för mitt pass - FortGjort Puls - några nya modiga tappra deltagare dök upp till min höstpremiär och de fick sig en riktigt genomkörare. En av deltagarnas utlåtande efter var: - jag har aldrig tidigare varit så trött efter ett pass. Sådana kommentarer gillas.

Inga kommentarer: