fredag 6 september 2013

S.n.a.B.B.d.I.s.t.A.N.s.

Checkade ut från jobbet och in på gymmet. Har laddat för ett pass på bandet hela dagen. Planen var först någon form av intervallstege men när jag stod på bandet kändes det inte rätt. Kom då på att det var länge sedan jag körde ett tempopass och det lockade idag.

På fötterna hade jag nya fina Adidas Adizero Adios Boozt, underbart fina skor i många läckra färger. Nya skor gör det definitivt roligare att springa. Började med att värma upp 1k innan jag vred upp bandet på 14 - det kändes lagom idag. Planen var att springa 10k men idag var känslan som jag vill att den jämt ska vara - benen pinnade på och det kändes lätt. Min plan reviderades snabbt och jag körde 15k utan större problem. Sista 500 började jag känna mig lite trött men innan det var jag inte berörd. Kul idag när det var lite folk på gymmet - roar mig med att kolla på andra emellanåt. Blev 1k nedjogg och sedan stretch. 

På spisen nu står en stek och puttrar - det är fin belöning efter ett bra pass! Nya skorna fick klart godkänt!


Inga kommentarer: