onsdag 25 september 2013

T.e.s.t.A.r.

Även igår lade jag mig löjligt tidigt, lampan släcktes vid halv nio och jag hade inte några större problem med att somna. Vaknade lite inatt men det gjorde mig inte något, var riktigt trött när klockan ringde! 

Förkylningen kändes idag ännu bättre - dvs knappt alls. Lyckan är stor och idag var det dags för lite testlöpning. Känna på hur kroppen känns och se hur den reagerar på lite löpning. Pulsklockan var min bästa vän eftersom det är ruggigt kul att jämföra pulsen med tidigare liknande pass för att se hur den ligger till! Inbillar mig att uppvärmningen var lite seg och jag hade bestämt mig för att köra 4 st tusingar - en bra utmaning men inte tillräckligt många för att ta ut mig helt. 

Första intervallen gick bra, det kändes segt i benen men jag visste inte riktigt hur det gick tempomässigt eftersom jag bestämt mig för att inte titta på klockan under passet - jag skulle enbart gå på känsla något som jag försöker att göra alltmer. Andra intervallen kändes även den bra - tillbakaväg och då är det lite mer medlut vilket gör att de automatiskt blir lite lättare. Kändes bra att vända tillbaka för den tredje intervallen - var sista intervallen åt det hållet = skön känsla. Sista intervallen gick av bara farten - kändes knappt som att jag sprungit något - fyra intervaller är nada känns det som och det var precis den känslan jag ville ha. Tempot hölls helt ok till min stora belåtenhet nu är det bara att vänta och hoppas på att kroppen inte är arg på mig i morgon!


Inga kommentarer: