söndag 27 oktober 2013

l.Å.n.G.p.a.N.n.A.

Dagen började bra, mindre stressigt denna morgon än vanliga söndagar, klockan ställdes tillbaka en timme så stressen innan skridskoskolan var obefintlig. Kanske spelar det även in att jag tagit ledigt från jobbet imorgon, en extra ledig dag med min tjej på höstlovet - det är livskvalitet!

Efter att vi hämtat hit en liten nattgäst till dottern bytte jag om och hoppade på bandet. Planen var att springa ett lite längre pass. Sista chansen att få till veckans långpass... Tyvärr var jag tvungen att springa inne eftersom jag hade två töser hemma - tycker inte de ät stora nog att vara själva hemma såpass länge ännu. 

Hade med mig datorn och lite bra avsnitt av The Biggest Loser att titta på - som alltid. Kilometrarna tickade sakta på och det kändes bättre än jag trodde innan. Benen var riktigt trötta igår och fasade för att det skulle vara värre idag men det var det till min stora glädje inte. Kilometer efter kilometer passerade sakta och när jag kom upp i 28 kände jag mig nöjd. Nöjd över att jag fixat såpass många kilometer inomhus på bandet - det känns bra. Nöjd över att fått till mitt långpass och även nöjd över att ha hela kvällen ledig. Fyllde på med vatten och lite lyxig BCAA som jag snodde av min sambo - tyckte att jag var värd det...


Inga kommentarer: