tisdag 22 oktober 2013

s.N.a.b.b.D.i.s.T.a.n.S.

Tog tillfället i akt att sluta några minuter tidigare på jobbet, de minuterna gav mig möjligheten att hinna klämma in ett snabbdistanspass innan dagens möte. 

På morgonen var planen och tanken att jag skulle springa fem eller sex snabba kilometer, under dagen ändrades min plan. Insåg att jag bara behövde sluta lite tidigare från jobbet för att få till ett riktigt bra pass - ett pass jag kan känna mig riktigt nöjd över.

Började med att värma upp lugnt i 1k - har haft en galen träningsvärk i mina lår (insidan) efter fredagens träning och det har inte släppt helt ännu. Ökade hastigheten på bandet till fyrafart - en fart jag gillar och känner mig nöjd över att hålla på mina snabbdistanspass. Planen hade nu reviderats till att jag skulle hålla tempot i åtta kilometer. Under de första kilometerna funderade jag på om min plan var rimlig - åtta kilometer är ganska länge och jag har inte kört mycket tempo på slutet. Kilometer efter kilometer klarades av och utan att känna mig helt slut hade jag klarat av mina åtta kilometer. Känslan var bättre än jag vågat hoppas på och det gick lättare än jag vågat önska. Ett riktigt bra snabbdistanspass som gett mig en del av mitt självförtroende tillbaka. 

Nu börjar snart grundträningen på allvar och den kommer detta år att innebära betydligt fler snabbdistanspass - ett nyckelpass som jag tror och hoppas kommer att göra mig stark till nästa säsong.

Inga kommentarer: