fredag 18 oktober 2013

L.u.g.N.a. I.n.t.E.r.v.a.L.L.e.R.

Även denna eftermiddag hamnade jag på gymmet. Väskan var packad och med till jobbet - planen var att åka dit efter att jag slutat. Planen var även att jag skulle äta lite mellis vid ett, tyvärr glömde jag det och var lite halvhungrig när ja kom till gymmet.

Hoppade på "mitt" löpband, började med en lugn kilometer uppvärmning. Benen var tunga och trötta men de vaknade till liv, lite i alla fall. Efter uppvärmningen väntade lite lugna, korta och roliga intervaller. Ökade tempot till 14 - lugnt, ja men helt lagom dagen efter långpass. Körde 300m i det ökade tempot, efter det blev det 200m i lugnt tempo. Upprepade det ett antal gånger - närmare bestämt i elva kilometer. Kroppen var med på noterna men det kändes skönt att gå av bandet.

Avslutade inne i gruppträningsrummet där jag körde lite löpstyrka; tåhävningar, sumoböj, höftlyft, utfallssteg, spänsthopp och lite plankan. Kändes bra att få till detta - var för länge sedan sist...


Inga kommentarer: