lördag 23 november 2013

t.o.r.S.d.A.g.

Inser att försäsongsträningen inför kommande säsong kommer att bli lite mer klurig att få till. Med innebandymatcher att ta hänsyn till går det inte alltid att klämma in kvalitetspass de dagar jag vill - benen bör vara hyffsat pigga på match, annars är det tråkigt att spela.

Körde ett tufft pass i tisdags och på torsdagen hade jag tid för ännu ett kvalitetspass på gymmet. Detta pass genomfördes dock betydligt lugnare eftersom jag ville ge benen en riktigt chans att återhämta sig till lördagens match. Kändes skönt att ta i lite lagom utan att pressa för mycket - att kunna nöja mig med ett lugnare pass. 

Började med en lugn kilometer som uppvärmning. Körde sedan korta tempoökningar på speed 14 - inte särskilt snabbt men denna dag var det helt lagom! Tempoökningarna höll i sig i 600m och varvades med 400m i lugnt tempo. Jämna fina siffror - precis som jag vill ha det. Blev totalt 14 tempoökningar och 16k på bandet. Ett riktigt bra pass som jag är nöjd med även om det inte gick så fort...

Inga kommentarer: