tisdag 5 november 2013

t.U.f.f. T.i.s.D.a.g.

En riktigt fin tisdag och en kalasbra träningsdag är snart över...

Jag började min morgon med 7 lugna kilometer nere på bandet i källaren. Funderade länge på om jag skulle orka ta mig upp ur sängen - var trött i morse. Planen var att bara springa 5 k men när jag väl var på och kroppen blivit varm sprang kilometrarna förbi och det blev de vanliga 7 jag brukar göra på mitt morgonpass. Känslan efter gjorde som alltid att det var värt att gå upp lite aningens tidigt - mådde som en prinsessa!

Min snälla pappa erbjöd sig att köra dottern till dagens hockeyträning vilket innebar att jag hade tid för ett riktigt grispass på eftermiddagen. Väskan packades och fick följa med till jobbet så jag kunde åka direkt över till gymmet därifrån.

Jag har under hela arbetsdagen gått och funderat på eftermiddagens passupplägg. Lite velande fram och tillbaka slutade med att jag väl på plats började med min sedvanliga uppvärmning - 1k - speed 12 - som alltid. Efter uppvärmningen knappade jag upp hastigheten till 15 och öste på under 3 kilometer, efter det väntade 1k lugn jogg. Detta upprepades till min stora glädje hela 5 gånger! Kroppen kändes stark och passet gick hyfsat lätt - självklart fick jag ta i lite men pannbenet var det som fick jobba mest. 

Totalt 90 minuter löpning och 21k. Ett riktigt bra pass som jag är väldigt nöjd med. Nöjd över att benen inte ville krampa och nöjd över att jag klarade av det mentalt svåra i att springa långa intervaller på band.

Inga kommentarer: