söndag 22 december 2013

d.a.g.E.n.s.

Gårdagens träning bestod enbart av ett kort pass alternativ träning. Hoppades på att det, rikligt med mat och godis + bio skulle lägga grunden till ett bra pass idag med fin känsla i kroppen, men ack så fel jag hade. 

Sprang ut hemifrån redan på morgonen. Det blåste mycket ute och jag övervägde att springa inne MEN jag ville inte gå miste om chansen att springa ute i dagsljus, det sker tyvärr alltför sällan. Istället för en lätt och behaglig känsla var benen tunga som stockar. Jag fick kämpa och först efter drygt 9k började det kännas ok. Tempot var väldigt lågt, valde att inte titta på klockan utan bara att springa på känsla. 

Lyckades klara mig bra från blåsten eftersom jag valde att springa en hel del i skogen, nästan julafton och jag kunde springa och njuta på finaste Bergslagsleden, lite blött på vissa ställen men annars helt underbart. Hittade känslan efter ett tag - kunde njutspringa lite. Underbart pass men tufft. Jobbigt för huvudet när inte känslan vill infinna sig - men underbart att få vara ute och suga i mig dagsljuset! Dagens pass landade på nästa 22k. 

Inga kommentarer: