fredag 27 december 2013

l.e.d.I.g.T.

Fortsätter att njuta av lediga dagar. Gårdagen bjöd på shopping med dotter och moder, en helt perfekt dag. Denna morgon var siktet inställt på långpass - ett långpass på 30k - första sedan Lingöloppet.

Gick upp och käkade lite frukost för att sedan krypa ner i sängen en stund till bredvid familjen - lyxigt värre att kunna unna mig det. Kändes lite motigt att ta mig upp och klä på mig - har blivit bekväm när jag inte sprungit långt på länge! Ute hade det kommit snö och var lite moddigt ute men vidare kallt var det inte. 

Som alltid var första milen den värsta - tungt innan känslan infinner sig över att ha gjort något. Sprang runt vid Rosendal - en av mina nya fina långpassvändor. Lyxigt att kunna springa den vändan i slutet av december utan större problem. Kilometer lades till kilometer och efter drygt 13k vände vägen runt hemåt igen. Kändes skönt då det varit väldigt mycket uppför de första kilometerna. Fram till 22k kändes det hyfsat lätt och jag kände mig nöjd - tempot brydde jag mig inte det minsta lilla om, dagens pass handlade mer om att fixa kilometer. 

Sista kilometrarna var tuffa - huvudet sattes på prov och utmanades men jag vann över de onda tankarna. Känslan när klockan slog om till 30k var obeskrivlig - tänk vad perspektiv ändras. En distans som tidigare kändes kort kändes idag jättelång... Nöjd över att ha tagit mig över gränsen - över att äntligen springa långt igen!

Inga kommentarer: