onsdag 1 januari 2014

2.0.1.4.

Idag började ett nytt kapitel. Ett nytt tränings och tävlingsår - något jag verkligen ser fram emot. Året började med ett intervallpass - tröskelintervaller, 1000m.

Började med 1k uppvärmning och benen kändes lite sega efter gårdagens backintervaller. Nu ska kvalitet åter in på schemat efter några lite slappa veckor. Känner mig grymt motiverad - väntar in min kalender som förhoppningsvis snart ramlar ner i brevlådan - då ska jag spika min träningsplan. 

Efter uppvärmningen ökade jag tempot - tittade inte minsta lilla på klockan utan gick på känsla. Det skulle vara lite obekvämt men jag skulle inte bli helt slut eller det skulle inte vara alltför jobbigt.

Dagens vända var lagom kuperad så tempot på intervallerna visste jag därför skulle variera - med rätta. Det kändes tungt och slitit att trycka på lite - men galet motiverande. Nytt år nya möjligheter - gillar den tanken. Kämpade mig igenom mitt pass och var riktigt nöjd med mig själv efteråt. Jag kämpade och slet - men framförallt lät jag bli att titta på klockan, kan inte springa utan den men ibland stressar den onödigt mycket. Idag blev det fina intervaller - imorgon blir det ev. ett lugnare pass om allt går enligt planen. 

Kvällen bjuder på lite bonusträning med goda vänner… Helt kravlös träning när den är som bäst!


Inga kommentarer: