fredag 3 januari 2014

m.i.N. d.a.G.

En bra dag idag - min födelsedag. Dagen började riktigt bra - lugn morgon i sängen och gos med mina fina. När vi vaknat till gjorde de frukost till mig och serverade mig den på sägen - det är lyx. 

När jag vaknat till var det dags för ett lekfullt långpass. Dags att tagga till och träna mer fokuserat igen. Långpasset skulle förläggas till min vanliga långpassrunda - måste tillägga att den är väldigt kuperad vilket jag gillar. 

Lekfullheten bestod i att jag inte skulle springa i mystempo utan att jag skulle köra tempoökningar á 1000 meter. Syftet var inte att de skulle vara jättetuffa men de skulle vara hyfsat jobbiga. Började med att värma upp 1k innan den första tempoökningen kom - den första är nästan alltid värst eftersom kroppen är ovan vid det högre tempot! Varvade tempoökningen med 400m lugnare löpningen innan det var dags för nästa tempoökning. Tiden på tusingarna varierade kraftigt eftersom vändan är riktigt kuperad men jag är nöjd med att jag fixade att trycka på lite extra under mina tempoökningar.

Ett riktigt fint pass som jag är lycklig över att ha genomfört - ett steg i min väg mot Stockholm Marathon!



Inga kommentarer: