tisdag 10 december 2013

t.U.f.f. T.i.s.D.a.G.

En annorlunda tisdag framför mig  - bestämde mig igår för att försöka ta mig upp tidigt. Syftet var att få till ett bra morgonpass och sedan på eftermiddagen titta på dotterns träning istället för att springa medan hon tränar. Vet att det kommer att bli uppskattat.

För första morgonen på länge gick jag upp på en gång när klockan ringde utan att snooza, det var oväntat. Nöjd och lite nervös stod jag på bandet redan kl 04.30 - redo för dagens pass. Lite lugnare intervaller/tempoökningar stod på schemat en tidig morgon som denna. 

Valde att värma upp min vanliga kilometer och ökade sedan bandet lite lagom och behöll det under 1500m - efter tempoökningen följde 500m mellanjogg. Totalt blev det denna morgon 7st intervaller - känslan var bra under dem alla. Det gick inte så fort som jag hade sprungit om det hade varit på dagen men jag är nöjd i alla fall. Ett fint morgonpass loggas i träningsdagboken.

Inga kommentarer: