onsdag 8 januari 2014

d.i.S.t.a.N.s.

Även igår var det svårt att sova, inser att det kommer att ta ett tag för mig och min kropp att återgå till gamla rutiner och mindre sömn får jag troligen räkna med ett tag framöver. Blir helt enkelt inte trött på kvällarna och ligger och stressar upp mig i onödan…

Klockan var ställd på morgonträning och till skillnad från gårdagen så kom jag denna morgon upp. Ett lätt pass - 8k distans. Den största utmaningen är helt enkelt bara att komma upp på morgonen, väl på bandet pinnar benen på av sig själva. Benen behövde några kilometer på sig till att vakna till - de första stegen var stapplande men jag kände mig förvånansvärt fräsch efter gårdagens trösklar. Kilometer efter kilometer försvann under mina fötter och efter 8k stängde jag väldigt nöjd av bandet. Morgonlöpning när den är som bäst. 

Inga kommentarer: