torsdag 9 januari 2014

S.n.a.B.b.D.i.s.t.A.n.s.

Tanken idag var snabbdistans men tyvärr gick det inte lika bra som jag hoppats… Benen var tunga och jag fick kämpa. Första kilometern värmde jag upp - försökte sedan att successivt öka tempot. Till en början kändes det ok - det kändes som att jag sprang mycket fortare än vad jag gjorde…

Valde som så ofta på sistone att inte titta på klockan när jag sprang utan försökte att utgå från känslan. Det skulle kännas tufft och tanken var att jag skulle slita… Kämpade mig på i 8 kilometer innan jag kände mig riktigt trött och valde att sakta in för att varva ner de sista två kilometrarna. Mina trötta ben var glada att få njutjogga lite - i mitt huvud fanns förhoppning om bra tider något det tyvärr inte blev. 

Positivt att jag orkade kämpa och jobba på trots att det var tungt. Pulsen var hög och ett bevis på att jag kämpade…


Inga kommentarer: