lördag 25 januari 2014

s.a.M.e. B.u.t. D.i.F.f.R.e.n.t.

Matchhelg och pappa jobbar, som så ofta innebär det att jag försöker lägga någon form av långpass på fredagen direkt efter jobbet eftersom det helt enkelt passar bäst. Jag har under de senaste gångerna haft det ganska tufft på mina fredagspass, en arbets - och träningsvecka sliter även på min kropp tror jag. Avslutade torsdagen med en inspirationskväll på gymmet där vi körde lite pass - pass där jag gav allt vilket givetvis resulterade i träningsvärk. 

Hoppade på bandet på gymmet och gick ut i ett lugnt tempo - tänkte att jag skulle försöka att göra passet till en ganska behaglig upplevelse men det gick väl så där… Efter 7.5k fick jag göra första stoppet och springa mot toan. 

Hoppade sedan upp på bandet och kände mig ok, men lite uttråkad, bestämde mig då för att köra lite fartlek. Sprang lite snabbare i sexhundra meter för att sedan ta det lugnar i fyrahundra. Detta kändes kanon och kilometrarna susade förbi - men vid 15.5k fick jag åter göra ett stopp på toan. 

När jag hoppade på bandet en tredje gång körde jag en tempoökning sedan fick jag värsta hållet i min mage, fick trappa ner tempot rejält för att kunna fortsätta springa. Sprang på men kände mig väldigt energilös! Det gick inte fort eftersom jag var rädd för att hållet skulle komma tillbaka. Kämpade mig igenom ytterligare 12.5k vilket gav mig ett pass på totalt 28k, väldigt nöjd med det efter förutsättningarna, för igår var det inte någon dans på rosor. 

Väl uppe i omklädningsrummet försvann all den lilla energin jag haft och jag tog helt slut. Sambon hämtade mig och vi handlade lite innan vi åkte hem. Gjorde en shake som jag tog med mig in i duschen där jag stannade länge. Piggnade till något inne i duschen men tog det väldigt lugnt resten av kvällen, kroppen proppades full med pizza, kände att den behövde fyllas rejält och att laga mat var inte tänkbart igår!

Inga kommentarer: