tisdag 7 januari 2014

t.r.Ö.s.k.l.A.r.

Jag hade en tanke på att i de bästa världar somna i tid igår kväll - för att sedan vakna pigg och utvilad i morse för att klämma av dagens pass. 3*2k tröskelintervaller. 

Det gick inte som jag ville - jag och dottern låg båda och snurrade i sängen utan att kunna somna. Vaknade vid två och hade svårt att somna om. Bestämde mig då för att om jag lyckades somna om satsa på att sova och lägga träningen på eftermiddagen istället. 

Direkt efter jobbet hoppade jag upp på bandet, trösklar stod på schemat. 3 st vilket underlättar då det känns överkomligt. Alla intervallerna var 2k långa - totalt "bara" 6k vilket inte känns vidare skrämmande men tillräckligt för att göra mig nervös nu då jag känner att formen är långt långt borta. Första intervallen var tuff men jag hade bestämt mig för att klara den och självklart gjorde jag det. Andra intervallen var även den tuff men jag visste att när den var avklarad var det "bara" en kvar och en det ska man bara klara. Sista intervallen var lika tuff som de första två men det blev inte tuffare vilket kändes bra. Jag hade ställt bandet på fyrafart ett tempo jag tycker att jag ska behärska - tidigare klarade jag det utan problem men nu är det lite tufft. Vet med mig att det bara är att bita ihop för det kommer att lossna och snart känns det lätt att springa trösklar… hoppas jag.

Inga kommentarer: