tisdag 21 januari 2014

u.n.D.e.r.B.a.R.a. .M.o.r.G.o.N.

Vaknade en halvtimme innan klockan skulle ringa, dvs riktigt tidigt. Låg och slöade en halvtimme, fanns ingen anledning att gå upp för tidigt eftersom dagens pass inte krävde så lång tid. Konstigt nog blev jag inte tröttare av att ligga kvar i sängen och slöa utan jag var klarvaken när klockan ringde, det händer inte ofta. 

Kändes konstigt att gå upp och vara så pigg - laddad för ett fint morgonpass. Dagen började med lite löpning, bara 4 lugna uppvärmningskilometer. Kroppen kändes riktigt pigg och stark - det gillas. Efter min löpning väntade en liten cirkel jag spontant komponerat ihop. 20 knäböj - 10 tåhävningar - 10 bicepcurls - 10 militärpressar och 10 frivändningar, samtliga med skivstång. Hade två olika skivstänger, en när jag körde ben och en när överkroppen jobbade. Körde min cirkel 5 varv - efter den ordentliga uppvärmningen så sprutade svetten under hela passet och det kändes underbart! Avslutade med 5 minuter mage - känns ruggigt motiverande med alternativ träning för tillfället.

Inga kommentarer: