måndag 20 januari 2014

k.o.R.t. o.c.H. s.n.A.b.B.t.

Planen var morgonjogg, men sängen var skön och jag valde att ligga kvar och gotta mig! Idag var det värt det… Hade en tuff match idag och kände att det var läge att låta kroppen vila några timmar extra samt att jag fick en möjlighet att känna efter hur pigg/sliten den var. 

Dagens träning började med 60 min innebandyträning - mycket skott och passningar samt lite ben. Kroppen kändes piggare än jag vågat hoppas på och jag planerade för ett kort och tufft pass efter träningen. 

För att få ut så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt så blev dagens pass ett snabbdistanspass, ett kortare sådant. Snabbdistans tar emot innan men det är så skönt när det väl är gjort, älskar känslan av att känna mig snabb! Idag blev det 6k på drygt 25 minuter, tempot var strax över fyrafart… Medan jag sprang kändes det ok, aningen ansträngt men inte jättejobbigt. När jag stängde av bandet och slappnade av blev jag riktigt trött - tröttare än jag trodde att jag var. 

Nu blir det duschen efter en riktigt bra träningsdag - inte så mycket träning tidsmässigt men bra träning den tid jag väl tränade och det gillas = effektivt. 

Inga kommentarer: