lördag 18 januari 2014

f.r.e.D.a.g.s.F.y.S.

Fredag - veckans bästa dag. Älskar känslan av att veta att jag de kommande dagarna är ledig med min fina lilla familj - det är livskvalitet.

Gårdagens pass lades på kvällen, snabbdistans på schemat och med all snö som kommit de senaste dagarna kändes det tryggast att köra det passet inne på band. Kom ner till gymmet kl sju på kvällen eftersom eftermiddagens ägnats åt annat, alla löpband var upptagna - till min förvåning. Igår stressade det inte mig det minsta eftersom jag visste att jag hade gott om tid på mig och inte behövde stressa. 

Efter ett tag blev ett band ledigt och jag hoppade på det. Började med en lugnt kilometer uppvärmning. Kroppen kändes ok och jag njöt. Valde sedan att vrida upp bandet på 14 och ökade successivt upp till 14.3 där jag kände mig nöjd att springa. Ett tempo som jag var nöjd att springa och som inte gjorde mig särskilt trött. Känslan i benen var underbar och passet kändes lätt - bra med lite positivt ett förra veckans tunga ben. Efter tio kilometer snabbdistans var jag nöjd och varvade ner innan jag kände mig nöjd för dagen. 10k på 42.08 minuter, det gillas.

Inga kommentarer: