tisdag 15 juli 2014

D.i.s.T.a.n.S.

Njuter efter en vecka i Göteborg väldans mycket av något så simpelt som att få sova i min egna säng. Har de båda nätter jag varit hemma somnat på kvällen för att sedan sova hela natten utan att vakna till - det är helt underbart.

Dottern var idag väldigt trött och jag lät henne sova ut - förstår att dagarna i Göteborg gjort henne trött då det varit fullt upp hela dagarna. Efter lite frukost lockade jag med mig henne ut på en cykeltur så att jag kunde få ett litet distanspass. 

Valde idag att enbart köra distans eftersom jag körde långpass igår och ville ge benen en chans att återhämta sig. Min plan var en mil - tio sköna kilometer. Tanken innan jag sprang ut var att jag inte skulle ta det för lugnt - utan att för den skull pressa på för mycket. Första kilometern är som alltid lite seg innan kroppen vaknar till men sedan kändes benen helt ok. Det gick inte jättefort men jag lät mig inte heller att slöa till helt utan pressade på lite så jag kände ett visst obehag. Väl hemma fick jag ytterligare tio fina kilometer att lägga till i träningsdagboken. Härlig start på denna vecka!

Planen är att runda av denna tisdag med ett pass alternativ träning hemma på altanen ikväll - får se hur det går med det!

Inga kommentarer: