måndag 14 juli 2014

s.E.m.e.S.t.E.R.

En lång semestervecka ligger nu bakom mig och tre fina veckor till har jag att se fram emot. Tid har inte funnits eller rättare sagt att skriva här har prioriterats bort!

I tisdags packade jag Nell och mamma in oss i bilen och åkte mot Göteborg. Innan vi åkte var jag upp och körde några backintervaller, tio vändor upp och ner i en backe hann jag med innan jag fixade mig för avresa. 

Väl framme i Göteborg checkade vi in på Kvibergs Camping där vi hyrt en stuga. Första dagen handlade vi lite och stack in på stan ett par timmar.

Onsdagsmorgonen gick jag upp i hyfsad tid och stack ut på en liten runda för att kolla av omgivningarna. Hittade efter en liten runda fram till motionsspåret vid fotbollsplanerna och sprang runt där några varv medan jag körde lite fartlek mellan stolparna. Onsdagsförmiddagen spenderade vi i Slottsskogen där vi kikade på djuren, lekte i lekparken och spelade äventyrsgolf. En vända på stan hann vi med innan vi käkade och åkte till Kviberg.

Torsdagen började med lite löpning den med. Denna morgon sprang jag däremot lite intervaller runt fotbollsplanerna. En hel radda med fotbollsplaner ligger jämte varandra redo för Gothia Cup. På långsidorna längs med alla planerna försökte jag hålla tempot uppe och på kortsidorna tog jag det lite lugnare. Härliga intervaller! På torsdagen tog vi oss en tur med Paddan vilket var skönt i värmen - sedan lunch med mina kusiner på mysiga Pinchos på Linnegatan. Glömmas bör inte heller att dottern fick testa på att klättra på min ena kusins jobb...



Fredagen var en lugn löpdag - ett lugnt distanspass fick starta min dag. Galet varm och skönt ute! Förutom det spelade vi minigolf samt tog en tur med Stinsen på fredagen. 

Lördagen bjöd på en lite kringelkroklöpning. Testade lite nya vägar men det gick inte så bra, lätt vilse i skogen men kom fram tillslut. Efter det väntade en heldag på Liseberg!

Söndagen - sista semesterdagen i Göteborg. Började återigen min dag med lite löpning. Sista passet på motionsslingan i Kviberg. Sprang fartlek igen - 3 stolpar snabbt och 2 stolpar lite lugnare. Totalt fyra varv på motionsslingan på relativt pigga ben. Efter dusch - frukost och städning åkte vi hemåt. 

Första dagen hemma var idag och dagen ägnades åt ett längre pass. Hade helst velat lägga det lite längre passet senare i veckan men nu passade det inte så jag fick köra det idag. Unnade mig en sovmorgon och lite slöande i sängen innan jag gick upp för att äta frukost. Vid lunch begav jag mig ut och det var tufft men jag visste att jag skulle må så mycket bättre efter att ha fått passet avklarat. Kilometer lades till kilometer och jag blev alltmer nöjd. Vid drygt 18-19k började jag känna av en viss trötthet i mina ben men det var väntat så jag fick bara kämpa mig vidare. Mitt mål för dagen var ett pass på över 25k - nöjd var jag när jag landade hemma med 27 fina kilometer i mina ben!

Inga kommentarer: