tisdag 1 juli 2014

d.U.b.B.E.l.

Idag blev det återigen en fin tisdagsdubbel... När jag lämnade regnet så spöregnade, det lockade inte vidare mycket med ett utomhuspass på kvällen. 

Lyckligtvis hade jag med mig lite blandade kläder så istället för att köra lugn jogg ute innan dagens pass blev det 10 lugna kilometer inne på bandet. Njöt av att springa inne och hade en grym pod i öronen - tycker det är väldigt inspirerande att lyssna på andra löpare när de blir intervjuade, idag var det Niklas Sydow som blev intervjuad i poden Möt löparen!

Efter löpningen började jag fasa för passet jag var anmäld till - att vara ute i regnet lockade inte! Gick upp till omklädningsrummet och bytte om till långa tights, skönt att ha när vi krälar runt på gräsmattorna! Lyckligtvis hade det spruckit upp ute och solen tittade fram - ett gäng tappra deltagare dök upp och efter uppvärmningen genomfördes följande pass:

AMRAP - 15 min
  1. Välta däck - två "vält"
  2. Sprint ner och uppför backe
  3. 10 armhävningar
  4. 10 crossfitsitups
Vilade och hämtade andan lite innan vi körde följande upplägg tre varv:
  • 1min burpees
  • 1min björngång 
  • 1min knäböj

Älskar denna typ av upplägg då alla får möjligheten att jobba sig trötta. Den tveksamhet jag känt mot att träna ute var helt obefogad. Det var underbart! Syrerik luft och lagom varmt, skitigare än jag varit på länge, men det var det värt. 

Inga kommentarer: