onsdag 16 juli 2014

T.u.s.I.N.g.a.R.

Gårdagen ägnades bland annat till att göra en träningsplanering - en grov skiss över hur min väg fram till Lidingö ska se ut - i bästa fall. En hel del tuffa pass finns med i planeringen och redan idag var det dags för ett av dem. 

Trött dotter och trött mamma medförde att jag körde tusingar inne på bandet efter att ha slöat på soffan ett tag. Enligt den ideala planen skulle jag göra 8st tusingar, 6 st var även det bra och om jag så bara orkade 4 skulle jag inte känna mig missnöjd. 

Bandet har vilat länge och det kändes i kroppen att jag kört kompletterande träning igår - låren var lite ömma och stela men det tar jag. Efter lite uppvärmning startade den första intervallen som var tuff, även den andra var tuff och här funderade jag på om  jag ens skulle klara fyra stycken. Efter den tredje intervallen vaknade dottern till liv och jag var upp och kollade till henne - lite extra vila vilket bara kändes bra. Efter vilan pumpade jag på och körde tre intervaller till. Den sjätte var riktigt tung och jag fick slita - visst jag hade säkert kunna pressat mig två intervaller till men tror inte det hade haft den effekt jag önskar - kroppen hade bara behövt en massa extra tid till återhämtning och andra pass hade blivit lidande. 

Eftersvettas nere i källaren innan jag gick upp för lunch - nya favoriten - gröt och kvart samt en par stora koppar kaffe med mjölk!

Inga kommentarer: