torsdag 18 december 2014

l.Y.c.k.A.

Lycklig idag efter ett par grymt roliga pass. Efter att har varit uppe med dottern som hostat massor i natt valde jag att sova lite längre i morse och fokusera på att få till bra pass på kvällen istället. 

Åkte till gymmet efter morgonen och först ville jag ha revansch på gårdagens tunga pass. Jag ville inte köra intervaller utan snabbdistans, allt för att få till lite vila innan pass nummer två. Började med 1k i lugn fart och sedan ökade jag upp till 4 - fart, planen var att springa 5k i det tempot. Lyckligtvis gick det lätt idag, väldigt lätt - kilometer efter kilometer sprangs och jag förundrades över hur lätt det gick. Riktigt skönt var det att gå av bandet och fortfarande känna mig pigg - nöjd också över att jag tog beslutet där och då att gå av och inte fortsätta även om jag var sugen. 

Laddade efter passet med en bar och torra kläder, vilade lite innan det var dags för X- fit. Lyxigt att köra ett sådant pass en torsdag!

Ett roligt pass som gick bra att genomföra. Riktig nöjd med min torsdag som varit så rolig!

Inga kommentarer: