måndag 22 december 2014

t.r.Ö.s.k.e.L.i.N.t.e.r.V.a.l.l.e.R.

Njuter av ledigheten - igår var det inhandling av de sista julklapparna och idag var det dags att göra julgodis med dottern.

Började morgonen med ett styrkepass nere i källaren, hade tänkt springa men valde att spara löpningen till senare på dagen när kroppen var mer påfylld med energi. Överkroppen fick sig en genomkörare - grymt skönt att träna utan stress.

Efter styrkepasset var det dags att göra julgodis - började med att göra en cheescake med daim, efter den citronkolor, jordnöttsfudge, vanlig fudge och chokladbollar. Håller tummarna för att åtminstone ett par av de olika sorterna blivit bra...

Löpning stod sedan på schemat. Det tog emot lite att springa ut, inte för att jag inte ville springa utan för att jag planerat att köra kvalitet idag. Lite intervaller/fartlek... Nysnö på vägarna gjorde att det gick tungt och jag valde att köra mina 700 - ingar på känsla, försökte hålla mig runt tröskelfart. Med detta väglag gick det inte särskilt fort då pulsen ökade fort tack vare det extra motståndet. Skrapade totalt ihop 15k och 13 st 700 - ingar! Härligt pass blev det tillslut - känslan efter ett lite tuffare pass är oslagbar! 

Avslutar snart denna dag hemma vid min far och ett litet julfirande hos honom!

Inga kommentarer: