lördag 27 december 2014

O.o.p.s.

Julledigheten började stressigt, allt som inte var gjort innan jul skulle göras och sedan kom julen och dagarna var fulla. Dagarna var fulla med roliga saker, som att träffa släkt och vänner samt att träna. Bloggen hamnade långt bak i prioriteringslistan, men nu är jag på banan igen och har åter tid och energi till att skriva här!

Dagen började med att vi skjutsade iväg dottern som skulle på äventyr och efter det väntade långpass. Det var kallt här hemma, -15 på morgonen men kylan har jag inte några problem med. Var lite kall i mina lår de första kilometrarna men det gav med sig. Kroppen fick lufsa på i ett lugnt och behagligt tempo då jag inte vågade trycka på - sprang på en snöig men ack så vacker Bergslagsled. Väldigt ledsen över att jag inte hade kamera med mig då det var helt magiskt, den vita snön på marken och i träden samt solen som sken... Bättre än så här blir det nästan inte. En fantastisk löprunda helt enkelt. 

Kvällen följde jag med sambo och kompisar till gymmet. Min plan var att träna lite lätt eftersom jag sprungit tidigare idag men så blev det inte...

Började med en hel massa knäböj, gjorde 5*60kg +3*60kg och 5*60kg, avslutade sedan med 5 stycken tior på 40kg - kände mig stark! Fick sedan sällskap och hängde på M som skulle köra bänk, började med uppvärmning på 20kg - sedan en tvåa på 40 innan vi gjorde 4st tvåor på 45 - gick riktigt bra. Sist var det dags för mark, den gren jag mest respekt för, började värma med en tvåa på 70, mitt tidigare pers var på 75. Efter det gjorde M tvåor på 90, jag valde istället att köra ett lyft på 90 som gick bra, gick efter det in och körde ett lyft på 100kg som också det gick bra. Mitt nya pers var lättare än det lyft jag tidigare gjorde på 75! Träningen har gett resultat samt att tekniken börjar sätta sig!

Grym träningsdag idag - nu blir det slappa i soffan resten av kvällen!

Inga kommentarer: